Internal branding traject

"Buiten winnen is binnen beginnen."

Wat is internal branding?

Een internal branding traject is een maatwerk programma dat ervoor zorgt dat je de merkbelofte waarmaakt. 

Aanpak

Binnen internal branding worden 3 fases onderscheiden:

  1. Verklaren van het merk
    We starten met het uitleggen van het merk. Dit doen we met een verbindend communicatieconcept, een centrale interne boodschap die omgezet is in woord en beeld.  Het concept is:
    • Zichtbaar in de organisatie
    • Onderscheidend en opvallend
    • Authentiek, dus niet bedacht maar gebaseerd op de identiteit
    • Inzichtelijk en begrijpelijk
    • Consistent toegepast
  2. Laden in gedrag
    In een aantal workshops op verschillende niveau's [of aan de hand van train-the-trainer] wordt de positionering vertaald in dagelijks werk en handelen. Wat is nu 'dichtbij', 'passie' of 'betrokken'? We bespreken en ervaren welk gedrag bij de [nieuwe] merkwaarden horen. In trainingen verbinden we binnen en buiten en spiegelen we het gedrag van de medewerkers.
  3. Verankeren in de organisatie
    In deze fase zorgen we voor het borgen van de nieuwe positionering en het bijbehorende gedrag. Een nieuwe positionering zorgt intern voor nieuwe energie, dat willen we vasthouden. We belichten en versterken het leiderschap, werken verder aan impactvolle interne communicatie en helpen bij de doorvertaling naar het HR-beleid.  

Resultaat
Na een internal branding traject heb je een verbindend concept in woord & beeld, een doorvertaling naar concreet gedrag en heb je handvatten gekregen om de merkbelofte waar te maken. Het geheel is altijd een op maat gemaakt programma waarin de positionering wordt vertaald naar dagelijks werken.