Business

Sterke merken worden gedragen door sterke organisaties. Met leiders die een gedeelde visie en ambitie creëren, inspireren en beweging op gang kunnen brengen. Met betrokken mensen die het beste uit zichzelf halen en de merkbelofte werkelijk waarmaken.  

Om de merkbelofte te kunnen waarmaken, is een stevig bouwwerk nodig. De organisatie is het huis waarin het merk tot leven komt en betekenis gaat krijgen. Daar moet de verbinding tussen buiten en binnen krachtig worden doorvertaald naar prestatiedoelen, waarden & gedrag en het werk van alledag. Daar wordt de visie en missie uitgedragen door inspirerende leiders, worden mensen geprikkeld en gedreven om dat stapje extra te zetten en worden de prestaties geleverd. Het zijn de mensen die het moeten waarmaken. Alleen zij kunnen ervoor zorgen dat de klant de beloofde merkbeleving gaat ervaren.  

Een sterk merkt vraagt om effectief verandermanagementsterk leiderschap, krachtige interne communicatie en een effectieve HR-aanpak

 

Leestip: 'Good to Great' - auteur: Jim Collins - EAN: 9789047093848