Internal branding

Binnen en buiten beter op elkaar af te stemmen

Geweldig, de keuzes zijn gemaakt en de afspraken zijn vastgelegd in een heldere positionering. En nu? Het krijgt pas betekenis wanneer de organisatie ermee aan de slag gaat. De merkbelofte gaat waarmaken. Branding is niet iets wat je zegt, het is vooral wat je doet.

Wij geloven stellig dat dit alleen kan wanneer binnen en buiten krachtig met elkaar verbonden zijn. Wij zijn niet alleen merkspecialisten maar ook specialist op het gebied van verandering en leiderschap. We koppelen inzicht en expertise vanuit meerdere disciplines om de merkbelofte waar te maken. Internal branding bevindt zich op het snijvlak van Marketing, HR en Interne Communicatie.

Merkwaardig gedrag

Meer dan 70% van de reputatie van een organisatie is gebaseerd op beleving: op ervaringen, niet op uitingen. Daarom is het cruciaal dat alle mensen in een organisatie gedrag laten zien dat in lijn is met de nagestreefde merkwaarden en de positionering. Internal branding gaat precies daarover. Er wordt een duidelijke brug geslagen tussen het merk naar buiten en de organisatie van binnen. Wanneer mensen geloven in het merk, begrijpen wat nodig is en in staat zijn dit actief uit te dragen in hun werk, komt een merk tot leven. 

Internal branding draagt bij aan:

  • Een eenduidige richting¬†
  • De betrokkenheid van medewerkers
  • Een sterkere reputatie

Leestip: 'Internal branding 2.0' - auteurs: Luc van Beers, Gaby Nedeski - EAN: 9789491560309

Bekijk wat we voor je kunnen doen. Neem direct contact op.