Trends voor marketeers 2015

door

Een selectie en aanvulling op de “11 marketing trends” van Forbes. Deze trends zijn voor marketeers, zodat je weet waar je op moet letten in 2015. Zoals met de meeste trends zijn het geen complete verrassingen. Het zijn vooral bevestigingen van wat we met elkaar wel weten. Maar zeg nu eens heel eerlijk, welke van deze 6 trends heb jij werkelijk op orde?

1. Transparant

Niet de merken met het mooiste verhaal, maar de merken die open zijn en ‘realtime’ vertellen wat ze doen worden het meest succesvol.

2. Versimpeling

Overkoepelende waardevolle proposities, geïntegreerde boodschappen, gebruik maken van dezelfde consumenten inzichten. Versimpelen is het toverwoord in marketing in 2015.

3. Marketing Techneuten

In 2015 denken we niet meer in termen van ‘digitale marketing’, maar spreken we over marketing in een digitale wereld. De toekomst is aan de marketeer die digitaal denken in zijn DNA heeft.

4. Nieuwe definitie van ‘korte termijn’

Social media heeft gezorgd voor een snelle [re]actie tijd. Zo ook de dagelijkse statistieken van likers, tweets en CTR. Marketeers krijgen meer data in een snellere tijd en vraagt om ‘real-time’ marketing. In plaats van komende maand of kwartaal weet de marketeer het voor het komende uur.

5. Persoonlijk

Personaliseren is geen marketing trend, het is een marketing tsunami, ‘here to stay’. Hoewel we door technologie meer verbonden zijn met de hele wereld dan ooit tevoren, wordt marketing regionaal, lokaal en zelfs geïndividualiseerd. Consumenten bieden weerstand tegen homogeniteit. “Ik ben uniek en wil ook zo behandeld worden”, neemt nog altijd toe

6. Internal branding

Organisaties zien interne communicatie steeds meer als een marketing tool. Het is een kans om merkambassadeurs te creëren en zeker te weten dat medewerkers het merk begrijpen en naleven, net als de visie en strategie van de organisatie.

Bron: http://www.forbes.com/sites/avidan/2014/11/09/11-marketing-trends-to-watch-for-in-2015/

 

Terug naar blogoverzicht »