Start with Why

door

Wetenschappelijk onderbouwd

Het model van Sinek is niet zomaar weer een model. Het is een model dat wetenschappelijk wordt onderbouwd vanuit de biologie. Het is gebaseerd op het principe dat het gedrag van mensen niet wordt gestuurd door ratio [WHAT] – vanuit de neocortex in ons brein, maar door emotie [HOW & WHY]– vanuit het limbische brein.

Wil je dat mensen in actie komen en jouw producten kopen, op jouw stemmen of jouw verhaal vertellen, dan zul je ze dus op hun gevoel moeten aanspreken. En dat doe je niet door ze te overladen met informatie over wat je allemaal te bieden hebt en wat je als organisatie allemaal kunt. Nee, dat doe je door te handelen en te communiceren vanuit diepere drijfveren, een diepe overtuiging. Want als jij zelf al niet weet waarom je doet wat je doet, hoe kun je dan van jouw klanten verwachten dat ze dat wel begrijpen, zaken met jouw doen – en nog belangrijker- loyale klanten zijn.

‘Doel is niet om zaken te doen met mensen die nodig hebben wat jij hebt; doel is om zaken te doen met mensen die geloven wat jij gelooft.‘

De sleutel tot succes

Wij zijn ervan overtuigd dat de ‘Why’ de sleutel is tot succes voor veel organisaties. Het begint met een sterk geloof en overtuiging. Met de ‘Why’ krijgt elke organisatie dagelijkse en lange termijn inspiratie. Het biedt organisaties een sterke basis voor innovatie en productontwikkeling en het ontwikkelen van meer gedreven, betrokken en loyalere werknemers.

Zelf aan de slag

Wil jij meer leren over de theorie van Simon Sinek? En tegelijk aan het werk met de Why van jouw organisatie of afdeling?

Dat kan op dinsdag 24 maart van 09.00 – 12.00 uur in Groningen. Wij geven je inzicht in de theorie en het toepassen hiervan tijdens onze werksessie 'Start with Why'. Na deze werksessie weet je:

  1.     Wat de 'waarom-theorie' inhoudt
  2.     Wat de bouwstenen zijn van een goede ‘Why’
  3.     Hoe je dit zelf kunt toepassen in je eigen organisatie

Inschrijven

Inschrijven en meer informatie. Na inschrijving ontvang je van ons een bevestiging met informatie.

 

Bekijk hieronder de inspirerende TED talk door Simon Sinek over zijn Golden Circle:

Meer lezen? Schrijf je dan in voor Tiramisu Nice & New
Vond je dit artikel interessant en wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het gebied van branding, marketing, interne communicatie en organisatieontwikkeling? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief Tiramisu Nice & New met nice & need-to-know o.a. ontwikkelingen, trends, actuele cases en achtergrondartikelen.

‘Mensen kopen niet wat je doet; ze kopen waarom je het doet’

Een gevleugelde uitspraak van Simon Sinek, de grondlegger van  het model The Golden Circle. De golden circle van Simon Sinek is niet nieuw. De meeste mensen zullen het model inmiddels wel kennen of er over gehoord hebben.  

Toch zijn er nog heel veel bedrijven en organisaties die geen antwoord kunnen geven op de vraag waarom ze doen wat ze doen. Wat hun bestaansrecht is of wat hen drijft.

Terug naar blogoverzicht »