Nieuwe strategie of slogan?

door

Vanaf september 2015 gebruikt Q-music haar nieuwe slogan You make us Q. Men spreekt over een nieuwe koers van Q-music: bijblijven bij 538 en 3FM en de luisteraar meer centraal stellen. Daarom komt nu You voorop te staan in plaats van Q. Aan de programmering zal weinig veranderen: Q-music blijft veel aandacht geven aan popmuziek. Daarnaast draait het om plezier, beleving en acties die relevantie bieden voor de luisteraar.

Als ik dit zo lees, verandert er feitelijk niets. Het is een nuance in de huidige positionering, want de positieve gedachte ‘goed voor jou’ blijft gewoon gehandhaafd. En gelukkig ook maar, want ik denk dat Q-music een ijzersterk merk is met een heldere positionering. Een positionering die intern en extern fantastisch goed wordt toegepast. Intern blijkt dit onder andere uit het feit dat ze goed zijn voor onbekende talenten in tegenstelling tot de concurrerende zenders die alleen met de grote namen werken. Extern zien we dit in de vele acties die goed zijn voor de luisteraar zoals ‘raad het geluid’ en het Q-hotel.

Natuurlijk moet je blijven vernieuwen, want voordat je het weet ben je verouderd. Even een nieuwe boost met een nieuwe slogan en base-line is goed te begrijpen. Het feit dat er net een nieuwe marketing manager is aangesteld, heeft er vast en zeker iets mee te maken. 

Terug naar blogoverzicht »