Buiten winnen, is binnen beginnen

door

Internal branding

Geweldig! Missie en visie zijn vastgelegd, de keuzes zijn gemaakt en de afspraken zijn vastgelegd in een heldere positionering. En nu? Nu komt het aan op het waarmaken van de merkbelofte. Branding is namelijk niet is wat je zegt of laat zien, het is vooral wat je doet.

Meer dan 75% van de reputatie van een organisatie is gebaseerd op beleving: op ervaringen, niet op uitingen. Daarom is het cruciaal dat alle mensen in een organisatie gedrag laten zien dat in lijn is met de nagestreefde merkwaarden en de positionering.

Internal branding gaat precies daarover. Internal branding slaat een brug tussen het merk naar buiten en de organisatie van binnen. Wanneer mensen geloven in het merk, begrijpen wat nodig is en in staat zijn dit actief uit te dragen in hun werk, komt een merk tot leven. 

Waarom Internal branding?

  • Je creëert merkvoorkeur bij klanten, doordat het duidelijk is wie je bent, wat je doet maar vooral wat ze krijgen als ze kiezen voor jouw merk.
  • Het geeft richting aan je interne organisatie, aan je medewerkers, aan je toekomstplannen.
  • Het houdt je als organisatie scherp. Een duidelijke en eenduidige richting.
  • Hogere betrokkenheid van medewerkers
  • Een sterkere reputatie

Onze aanpak & resultaat

Een internal branding traject is een maatwerk programma met als doel het waarmaken van de merkbelofte van jouw merk, product of organisatie. Binnen internal branding onderscheiden wij 3 fases:

  1. Verklaren van het merk
     
  2. Laden in gedrag
     
  3. Verankeren in de organisatie

Resultaat
Na een internal branding traject heb je een verbindend concept in woord & beeld, een doorvertaling naar concreet gedrag en heb je handvatten gekregen om de merkbelofte waar te maken. Het geheel is altijd een op maat gemaakt programma waarin de positionering wordt vertaald naar dagelijks werken.

Een uitgebreide beschrijving van onze aanpak vind je hier.

 

Meer lezen? Schrijf je dan in voor Tiramisu Nice & New
Vond je dit artikel interessant en wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het gebied van branding, marketing, interne communicatie en organisatieontwikkeling? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief Tiramisu Nice & New met nice & need-to-know o.a. ontwikkelingen, trends, actuele cases en achtergrondartikelen.

Terug naar blogoverzicht »