Bolletje Goed Bezig

door

Wellicht heb je hem al gehoord, de nieuwe radio commercial van Bolletje. Daarin helpt hypnotiseur Rasti Rostelli je om bij Bolletje aan 'Goed Bezig' te denken en niet alleen aan beschuit. Zie hier de video en tekst: https://youtu.be/fa1jw-DWJKw

Associatienetwerk

Ik vind het een leuke, letterlijke vertaling van het opbouwen en uitbreiden van een associatienetwerk. Een merk is immers een associatienetwerk. Een merk bestaat alleen in het hoofd van mensen, oftewel de associaties die mensen hebben rondom dat merk. Dit is het onderscheid tussen een product en een merk. Als mensen aan Coca Cola denken, zullen ze dingen noemen als rood, Kerstman, suiker, open happiness. Bij BMW denkt men aan plezier, auto liefhebber, status enzovoort. Brand managers zijn voornamelijk bezig met het toevoegen van associaties aan hun merk. Hoe rijker en sterker de associaties, hoe sterker het merk. 

Succesvolle koppeling

Ik neem aan dat er bij Bolletje beschuit een sterke associatie bestaat en daaraan proberen ze nu letterlijk ‘goed bezig’ aan te koppelen. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Ik vraag me af of dit niet te letterlijk een vertaling van het werk van de brand manager is. De commercial raakt mij namelijk niet. Ik ben erg benieuwd en hoop dat de brand manager een effect onderzoek doet. Want een originele manier vind ik het zeker wel!

 

 

Terug naar blogoverzicht »